Światowy Dzień Wody

22 marca 2024 r. dzieci z grupy „Biedroneczki” obchodziły Światowy Dzień Wody.

Przedszkolaki odkryły tajemnice wody i jej duże znaczenie dla życia ludzi, zwierząt i roślin. Oglądając  film edukacyjny, dzieci poznały proces obiegu wody w przyrodzie, dowiedziały się, jak dużo jej jest na kuli ziemskiej i w ciele człowieka. Poznały różne sposoby wykorzystania wody i dowiedziały się w jaki sposób podczas codziennych czynności  oszczędzać wodę. Biedroneczki wsłuchiwały się w odgłosy wody i odgadywały poszczególne dźwięki: padający deszcz, szum morskich fal, kapanie wody z kranu, strumień morski. Dzięki zabawom badawczym dzieci przyjrzeli się jakie substancje można rozpuszczać w wodzie, a także co pływa a co tonie.

Poprzez takie działania możemy już od najmłodszych lat uczyć dzieci oszczędzać wodę i pokazać jakie jest znaczenie wody dla życia na Ziemi.

Iwona Wojtkowiak

Wielkanocne eksperymenty w klasie 2

W poniedziałek, 18.03.2024 r. uczniowie klasy 2 wzięli udział w kolejnych zajęciach z zakresu innowacji pedagogicznej „Zostań małym odkrywcą”.

W związku ze zbliżającą się Wielkanocą, uczniowie wykonywali doświadczenia z użyciem jajek, które podczas  świąt odgrywają bardzo ważną rolę. Używaliśmy bardzo prostych składników, które znajdują się w każdym domu. Między innymi wykorzystaliśmy parę jajek, wodę, sól, trochę octu. Drugoklasiści potrafią po zajęciach odróżnić jako ugotowane od surowego, wiedzą jak sprawdzić, czy jajko jest świeże. Wykonywaliśmy również doświadczenie z jajkiem i octem dzięki, któremu dzieci stworzyły gumowe jajko, przypominające żelek. Na koniec zajęć, żeby wykorzystać jaja przyniesione z domu uczniowie wykonywali piękne, kolorowe pisanki według  własnego pomysłu. Przeprowadzone eksperymenty dostarczyły dużo zabawy dzieciom.

Tekst i foto: Angelika Drozd

Kangur Matematyczny 2024 r.

W pierwszy dzień wiosny, 21.03.2024 r. 14 uczniów przystąpiło do Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny 2024 r.

Konkurs „Kangur Matematyczny” jest adresowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, od klasy drugiej szkoły podstawowej do klas maturalnych w liceach i technikach. Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Zadania oraz termin są ustalane przez władze stowarzyszenia Kangourou Sans Frontie`res. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75 minut. Wspólna dla wszystkich krajów data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu. O wynikach konkursu dowiemy się w maju br. szkolnego.

Trzymamy kciuki za naszych uczestników i życzymy jak najlepszych wyników!

Szkolny koordynator konkursu: Angelika Drozd

Dzień Kolorowej Skarpetki. Powitanie Wiosny z babeczką

W czwartek 21 marca 2024 r. obchodziliśmy Światowy Dzień Zespołu Downa, w związku z tym nasi uczniowie solidaryzując się z chorymi założyli kolorowe skarpetki. Celem akcji jest podniesienie świadomości na temat życia i potrzeb tych osób.

W tym dniu można było również zakupić pyszne babeczki, własnoręcznie upieczone przez uczniów. Słodkości cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.

Zebrane środki zostaną przeznaczone na potrzeby szkoły. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie.

Zespół do Spraw Profilaktyki, Samorząd Uczniowski.  

Drugoklasiści działają z imPETem!

Uczniowie drugiej klasy wzięli udział w kolejnej edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Działaj z imPETem”.

Uczniowie podczas zajęć dowiedzieli się dlaczego segregacja odpadów jest tak ważna; co to znaczy, że plastikowa butelka rozkłada się 500 lat i co powstaje z przerobionych podczas recyklingu butelek PET. Zajęcia nie tylko teoretyczne, ale również praktyczne, ponieważ nauczyliśmy się odpowiedniego przygotowania butelek PET do segregacji, czyli ich opróżnieniem i zgnieceniem, ale tym razem za pomocą specjalnej zgniatarki, która dzięki programowi trafiła do naszej szkoły. Zgniatarka może służyć każdemu uczniowi naszej szkoły i dostępna jest w kantorku pracowników szkoły.

Kampania „Działaj z imPETem!” to innowacyjny projekt edukacyjny, którego celem jest zwiększanie świadomości ekologicznej w zakresie segregacji odpadów i pomoc w rozumieniu recyklingu. Każdy z nas rocznie wytwarza ponad 330 kg odpadów. Znaczna część z nich, doskonale nadaje się do recyklingu i może z powodzeniem otrzymać drugie życie, jeśli tylko zostanie posegregowana i wyrzucona do odpowiednich pojemników. 

ZAPAMIĘTAJCIE!!!

Wstępna segregacja odpadów zaczyna się w waszym  domu  i jest kluczowa dla późniejszej jakości surowca i jego recyklingu!!!

Anna Pyszczyńska