Dzieciństwo bez Przemocy

Nasza szkoła przystąpiła do Ogólnopolskiej Kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy”, wyrażając sprzeciw wobec krzywdzenia dzieci w Polsce oraz promując działania wspierające ich bezpieczne i szczęśliwe dzieciństwo.

W ramach kampanii panie M. Bernas i M. Kwiatkowska zorganizowały dla uczniów klas III, IV i V lekcję online pt. „Internet mocy bez przemocy”. Z kolei pani psycholog A. Ginter przeprowadziła zajęcia w klasach VII i VIII na temat „Przemocy rówieśniczej”, w klasie VI zajęcia pt. „Zaufane spotkania”, a w klasie I warsztaty zatytułowane „Bezpieczeństwo w sieci”.

Udział w kampanii pozwolił uczniom utrwalić i uporządkować zasady bezpiecznego korzystania z Internetu oraz budowania zdrowych relacji z rówieśnikami.

M. Kwiatkowska

Bierzemy udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym “Angielski jest fun-tastyczny!”

Celem projektu jest uświadomienie uczniom, jak ważna w dzisiejszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie ich zainteresowania kulturą krajów anglojęzycznych oraz zwiększenie motywacji do nauki tego języka.

W ramach lekcji kulturoznawczych uczniowie klasy 5 w listopadzie br. zrealizowali pierwsze zadanie projektu. Polegało ono na zilustrowaniu najważniejszych miejsc, określanych jako „must see”, w Londynie – stolicy Wielkiej Brytanii. Po krótkiej prezentacji z mapą miasta uczniowie z zapałem przystąpili do pracy. Już od dawna wiedzą, że Londyn jest pełen fascynujących zabytków. Na przygotowanym plakacie zaprezentowali m.in. London Eye, Tower Bridge, Buckingham Palace, Gwardię Królewską, londyńskie metro (the Tube) oraz Big Bena.

Przy tej okazji przypomnieliśmy sobie, kim jest Karol III, jakie kolory mają słynne londyńskie taksówki i autobusy oraz wyobraziliśmy sobie przejazd najbardziej rozpoznawalnym metrem na świecie, pamiętając przy tym o kultowym komunikacie: „Mind the gap!”. Na zakończenie zajęć, aby umilić sobie jesienny dzień i marząc o wycieczce do Londynu, delektowaliśmy się herbatą i maślanymi ciasteczkami – niemal jak prawdziwi Brytyjczycy! 😉

Koordynator projektu: Małgorzata Pietras