Dzieciaki uwielbiają eksperymentować, to mali badacze. Poprzez własne doświadczenia i wielozmysłowe doznania uczą się szybko i trwale. W ramach innowacji „Jestem małym odkrywcą” 6 kwietnia 2022 r. w klasie drugiej przeprowadziliśmy serię eksperymentów z surowymi i gotowanymi jajkami.
Drugoklasiści dowiedzieli się między innymi, jak odróżnić jajko gotowane od surowego oraz dlaczego jajko w esencji herbacianej barwi się na brązowo. Dzieci na pewno odróżnią bez problemów jajko świeże od starego. Na koniec zajęć kilka jaj zalaliśmy octem, obserwowaliśmy pęcherzyki dwutlenku węgla, a na drugi dzień zobaczyliśmy, że ocet całkowicie rozpuścił skorupkę. Można było zobaczyć, że takie jajko skacze. Po odpowiednim podświetleniu wykonywaliśmy również rentgena.
![](https://mycielewo.pl/wp-content/uploads/2022/04/image001-2-225x300.jpg)
![](https://mycielewo.pl/wp-content/uploads/2022/04/image002-2-225x300.jpg)
![](https://mycielewo.pl/wp-content/uploads/2022/04/image003-2-225x300.jpg)
![](https://mycielewo.pl/wp-content/uploads/2022/04/image004-2-300x225.jpg)
![](https://mycielewo.pl/wp-content/uploads/2022/04/image005-1-300x225.jpg)
![](https://mycielewo.pl/wp-content/uploads/2022/04/image006-1-300x225.jpg)
Bo kto powiedział, że jesteśmy za mali na lekcję fizyki i chemii? A eksperymentalne gotowane jajka skończyły w brzuszkach uczestników!
Tekst i foto: Angelika Drozd