Przed nami długi weekend, ponieważ uczniowie przychodzą do szkoły po tzw. Majówce, czyli 4 maja (środa). W naszym kalendarzu szkolnym 2 maja jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych, 3 maja natomiast jest dniem ustawowo wolnym – święto Konstytucji.
Zachęcamy do wywieszenia flagi na przypadające święta patriotyczne (2 maja jest Dniem Flagi) oraz do udziału w lokalnych uroczystościach o charakterze patriotycznym.
Ostatnich kilka tygodni to intensywny czas dla naszych ósmoklasistów. Nadszedł w końcu ten moment, aby zastanowić się nad swoją przyszłością oraz zapoznać się z ofertą szkół ponadpodstawowych. W tym celu odwiedzili nas przedstawiciele różnych placówek kształcących, którzy promowali swoje szkoły.
W murach naszej placówki gościliśmy nauczycieli z: ZS im. Stanisława Staszica w Nakle , LO nr 1 im. Bolesława Krzywoustego w Nakle, ZSP im. Karola Libelta w Gołańczy, Zespołu Szkól Cena Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa w Samostrzelu oraz ZST w Kcyni.
Przyjezdni reprezentanci szkół mówili m.in. o kierunkach kształcenia oraz o sukcesach swoich uczniów. Dodatkowo uczestniczyliśmy w Drzwiach Otwartych w ZS im. prof. Emilia Chroboczka w Szubinie, LO im. Stanisława Wyspiańskiego w Szubie oraz w ZST Kcynia. Ci ostatni przygotowali dla naszych uczniów ciekawe escape room’y.
Teraz pozostaje nam tylko wierzyć i trzymać kciuki za wybór najlepszej dla siebie szkoły przez naszych uczniów.
Po raz dziesiąty Muzeum Żydów Polskich POLIN w Warszawie zorganizowało Akcję Żonkile, której celem jest upamiętnienie bohaterów warszawskiego getta oraz przekazywanie młodemu pokoleniu wiedzy o tragicznym losie Żydów.
Nasza szkoła po raz kolejny wzięła udział w tej inicjatywie. 20 kwietnia przedszkolaki i uczniowie nosili przypięte papierowe żonkile, które wcześniej samodzielnie wykonali. W klasie 7 i 8 przeprowadzono lekcje według ciekawych scenariuszy przygotowanych przez organizatorów. Młodzież zapoznała się z filmem pt. „Muranów- Dzielnica Północna” opowiadającym historię Żydów w naszej stolicy od średniowiecza do czasów II wojny światowej oraz z tekstem Marcina Szczygielskiego pt. „Prawdziwi przyjaciele”. W trakcie tychże lekcji uczniowie nie tylko poznali losy Żydów, upamiętnili poległych powstańców getta, ale także, po raz kolejny, uświadomili sobie czym był Holocaust. Dodajmy, że w tym roku obchodzimy 79 rocznicę bohaterskiego powstania w getcie warszawskim.
Nasza planeta zmienia się w skutek niszczycielskiej działalności człowieka. Aby zmienić nastawienie człowieka do środowiska trzeba zacząć już od najmłodszych dzieci.
W piątek 22 kwietnia dzieci z oddziału „zerówkowego” świętowały Międzynarodowy Dzień Ziemi. Maluchy rozpoczęły ten dzień od prezentacji multimedialnej, dzięki której dowiedziały się wielu ciekawostek: jak dbać o środowisko i otaczającą przyrodę. Następnie wykonały plakat „Ziemia”, a także nauczyły się piosenki pt. „Nasza Planeta”. Maluchy zdobytą wiedzę mogły wykorzystać w praktyce podczas segregacji śmieci, wrzucając odpady do odpowiednich pojemników. Dzieci obiecały, że będą dbać i szanować naszą planetę. Dzięki takim akcjom nasi podopieczni uczą się postaw proekologicznych
22 kwietnia dzieci z grupy „Biedroneczki” obchodziły Święto Ziemi.
Z tej okazji za pomocą krótkiej prezentacji wyruszyły w multimedialną podróż, gdzie przewodnikiem była planeta Ziemia. Dzieci dowiedziały się wielu ciekawostek na temat Ziemi oraz poznały zasady recyklingu. Na koniec zajęć przedszkolaki stworzyły Kodeks Małego Ekologa, wykonały pracę plastyczną i zrobiły wspólny plakat.
13 kwietnia, w ramach trwającego od początku roku szkolnego konkursu międzyklasowego, Samorząd Uczniowski zorganizował kolejny etap zmagań. Tym razem, nawiązując do zbliżających się Świąt Wielkanocnych, poszczególne oddziały przygotowały „żywą pisankę”.
Komisja w składzie panie:Agnieszka Magdziarz, Beata Janicka, Małgorzata Kwiatkowska oraz pan Wawrzyn Nowak oceniła przede wszystkim kreatywność, samodzielność, wkład pracy, staranność wykonania i efekt końcowy. Członkowie jury podkreślili, że każda klasa przygotowała zupełnie inną pisankę, co świadczy o dużej pomysłowości uczniów.
Pierwsze miejsce przyznano klasie 7. Uczeń tegoż oddziału – Kornel Katafiasz wystąpił w przygotowanym przez koleżanki i kolegów stroju kurczaka, czym rozbawił publiczność. Gratulacje zwycięskiej klasie i wychowawczyni pani Justynie Kirpa złożyła pani dyrektor Katarzyna Walasiewicz, która wręczyła na ręce przewodniczącego oddziału słodki upominek. Pogratulowano także pozostałym klasom i ich wychowawcom. Na zakończenie spotkania pani dyrektor złożyła wszystkim obecnym życzenia świąteczne.
Tekst: J. Kozerewicz, Foto: M. Bernas, J. Kozerewicz
Przedszkolaki z grupy „Biedroneczki” wzięły udział w jednodniowym wyzwaniu drugiej edycji „Gagatkowa przygoda z Gagatkiem i Gagatkoliną”.
Dzieci obejrzały filmiki, włączając się aktywnie w zabawy muzyczno-ruchowe, wykonały działania plastyczne i graficzne. Pracowały nad swoją kreatywnością, pomysłowością oraz nad małą i dużą motoryką. Na koniec za wykonanie przygotowanych dla nich zadań otrzymały odznaki przyjaciela wiosny i certyfikat ukończenia wyzwania dla całej grupy.
W środę 13 kwietnia gościliśmy aktorów z Teatru Kurtyna z Krakowa, którzy przygotowali dla najmłodszych uczniów naszej szkoły przedstawienie pt.: „Mapa skarbów”.
Bajka w humorystyczny sposób przedstawia historię młodego chłopca, który spędza czas na graniu w gry komputerowe i robieniu psikusów. W końcu rodzice przekonują naszego bohatera do czytania książek. Jedna z nich: o piratach uwalnia drzemiące w nim pokłady wyobraźni. Oskar oczami fantazji przenosi się do bajkowego świata piratów. Dowiaduje się tam, że takie cnoty, jak: dobroć oraz chęć dzielenia się są lepsze od zła i chciwości. Nasi najmłodsi uczniowie byli pod wrażeniem wystąpienia zaproszonych gości.
Zaś starsi, czyli uczniowie klas IV- VIII uczestniczyli w spektaklu pt. ,,Nowy trend”. To historia przebojowej uczennicy Weroniki i chłopca o imieniu Kamil. Tematem przewodnim przedstawienia było uświadomienie młodym ludziom, jak nie należy ,,zachowywać się w Internecie”. To spotkanie z pewnością na długo pozostanie w pamięci naszych uczniów. Na zakończenie chcielibyśmy podziękować Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kcyni za sfinansowanie przedsięwzięcia.
Właśnie rozładowaliśmy kolejny transport kostki na nasze miasteczko ruchu drogowego. Towar po raz kolejny dostarczył nasz niezawodny partner w projekcje miasteczka firma Protektor – Polska.
Aktualny etap: Doprecyzowanie projektu. We wtorek odbyła się wizja lokalna z projektantem. Z niecierpliwością oczekujemy na ostateczny efekt prac.
Żeby Wielkanoc w tym roku, przyszła z sukcesem u boku. Aby żyło się Wam zdrowo, prywatnie i zawodowo. Wielu, wielu chwil radosnych i cudownej, ciepłej wiosny!
Wesołego „Alleluja!” życzą: Dyrektor, Nauczyciele, Uczniowie oraz Pracownicy Administracji i Obsługi Szkoły Podstawowej w Mycielewie
Z inicjatywy Rady Rodziców oraz Szkolnego Koła Wolontariatu w Szkole Podstawowej w Mycielewie zorganizowano akcję charytatywną, której celem było pozyskanie funduszy na wparcie działań szkoły.
6 kwietnia przedstawiciele Rady Rodziców sprzedawali przepyszne ciasta, które rozeszły się w szybkim tempie i bardzo smakowały! Zebrana kwota, ponad 1800 złotych, zasili konto Rady Rodziców. Wkrótce będzie wykorzystana na wzbogacenie bazy szkoły, z której skorzystają wszyscy nasi uczniowie.
Dziękujemy serdecznie rodzicom, nauczycielom, pozostałym pracownikom szkoły i uczniom, którzy przygotowali słodkości, pakowali je i sprzedawali. Słowa podziękowania kierujemy także w stronę tych wszystkich, którzy zakupili ciasto.
Włączając się w ogólnonarodową pomoc dla uchodźców z Ukrainy, Szkolne Koło Wolontariatu zorganizowało zbiórkę darów. Społeczność naszej szkoły zebrała potrzebne rzeczy, wśród których znalazły się m.in.: ręczniki, bielizna oraz odzież dla dzieci i dorosłych, obuwie, nawilżone chusteczki i pampersy, środki czystości i higieny osobistej, zabawki, produkty spożywcze, woda butelkowa i inne. Dostarczone produkty wolontariusze pod kierunkiem pani dyrektor Katarzyny Walasiewicz zapakowali tematycznie, aby ułatwić ich przekazywanie potrzebującym.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci, który obchodzony jest w kwietniu, klasa VII i VIII wzięły udział w szkolnym konkursie bibliotecznym. Uczniowie zmagali się z zadaniami dotyczącymi związków frazeologicznych.
Konkurs był również okazją do powtórzenia wiadomości przed zbliżającym się egzaminem ósmoklasisty. Spośród czterdziestu uczestników wyłoniono ,,Mistrza frazeologii’’. Uczniowie otrzymali nagrody i dyplomy. Gratulacje!
Wyniki konkursu:
I miejsce: Roksana Jaszak, II miejsce: Hubert Łosoś, III miejsce: Katarzyna Marciniak
Dzieciaki uwielbiają eksperymentować, to mali badacze. Poprzez własne doświadczenia i wielozmysłowe doznania uczą się szybko i trwale. W ramach innowacji „Jestem małym odkrywcą” 6 kwietnia 2022 r. w klasie drugiej przeprowadziliśmy serię eksperymentów z surowymi i gotowanymi jajkami.
Drugoklasiści dowiedzieli się między innymi, jak odróżnić jajko gotowane od surowego oraz dlaczego jajko w esencji herbacianej barwi się na brązowo. Dzieci na pewno odróżnią bez problemów jajko świeże od starego. Na koniec zajęć kilka jaj zalaliśmy octem, obserwowaliśmy pęcherzyki dwutlenku węgla, a na drugi dzień zobaczyliśmy, że ocet całkowicie rozpuścił skorupkę. Można było zobaczyć, że takie jajko skacze. Po odpowiednim podświetleniu wykonywaliśmy również rentgena.
Bo kto powiedział, że jesteśmy za mali na lekcję fizyki i chemii? A eksperymentalne gotowane jajka skończyły w brzuszkach uczestników!
Zajęcia kreatywne to nie tylko świetna zabawa, ale także sposób na poprawę nastroju, integrację uczniów. 5, 7 i 8 kwietnia w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Kreatywny zawrót głowy”zostały przeprowadzone zajęcia, których rezultatem była metamorfoza koszulki.
Proste t-shirty są świetnym materiałem do różnych kreatywnych eksperymentów. Uczniowie klasy IV, V i VII samodzielnie ozdabiali koszulki: napisem, korzystali z gotowego szablonu, gąbki do tapowania, farb akrylowych i specjalnych pisaków. Wykazali się przy tym ogromną pomysłowością i oryginalnością. Aktywizacja uczniów poprzez ekspresję twórczą jest przejawem jego rozwoju, jak i czynnikiem symulującym dalszy rozwój. Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem.
W środę 6 kwietnia gościliśmy specjalistów z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Szubinie. Zajęcia przeprowadzono wśród starszych uczniów. W klasie VII i VIII tematem było: „Wzmacnianie motywacji do nauki i rozwijanie zainteresowań”.
Prowadzącą była pani Małgorzata Borkowiak – tyflopedagog, która zachęcała uczniów do obudzenia w sobie motywacji i starała się pokazać, jak nauka jest ważna w życiu człowieka. W kasie VI zajęcia pt.: ,,Rozwijanie kompetencji emocjonalno-spolecznych uczniów” przeprowadziła pani Joanna Rygielska (surdopedagog) i pani Aleksandra Nowicka-Martinez (psycholog). Spotkanie miało na celu m.in. integrację zespołu klasowego. Dodatkowo uczniowie dowiedzieli się, jak radzić sobie ze stresem.
Ponadto wzmacniali samoocenę, doskonalili komunikację z innymi oraz rozwijali wrażliwość.
Życzymy sobie i Wam Drodzy Uczniowie, abyście w odpowiedni sposób wykorzystali zdobytą wiedzę podczas zajęć. Małgorzata Kwiatkowska – pedagog szkolny
Sponsor kostki do wykonania jezdni miasteczka ruchu drogowego
W naszej szkole mamy wiele pasji – jedną z nich jest szeroko rozumiana aktywność fizyczna, rekreacja, sport. Czujesz wiosnę… już widzisz na betonowym boisku rozstawione elementy toru rowerowego, na którym trwają przygotowania do egzaminu na kartę rowerową oraz turnieju BRD. Czujesz wiosnę… już planujemy dla każdej klasy mycielewskie rajdy rowerowe.
Mieliśmy marzenie, aby na terenie szkoły powstała profesjonalna infrastruktura rowerowego miasteczka ruchu drogowego… Powoli zaczynamy to marzenie spełniać… Sporządziliśmy wstępny projekt graficzny miasteczka (wyk. W. Nowak). Dotarła do nas kostka brukowa przekazana od firmy http://www.protektor-polska.pl/kontakt.html, która jest naszym partnerem i mocno wspiera realizację miasteczka. Rozładunek towaru zorganizował p. Krzysztof Połczyński z Turzyna.
Dziękujemy! Wierzymy, że wspólnymi siłami uda nam się sprawnie zrealizować tej projekt. Projekt, który znacząco podniesie w naszej szkole poziom edukacji bezpiecznego poruszania się jednośladami w ruchu drogowym.
Rozładunek podarowanej kostkiPan Krzysztof Połczyński pomógł rozładować kostkę brukową Dziękujemy firmie ProtektorMiejsce powstania miasteczkaRowerowy rajd wiosennyPan Andrzej Kulczyński z uczestnikami rajdu rowerowegoBRD – turniej prowadzony m.in. przez Ludwika MańkowskiegoMycielewo jest organizatorem gminnego turnieju BRDZwycięzcy turnieju BRD z opiekunemEgzamin na kartę rowerowąPowiatowy turniej BRD i zawodnik z Mycielewa
Jak wiadomo, dzieci uczą się poprzez zabawę, dlatego nasze kreatywne zajęcia pobudzają: wyobraźnię, rozwijają umiejętności interpersonalne, usprawniają zdolności manualne, koncentrację. W poniedziałek 4 kwietnia klasa I uczestniczyła z ogromnym entuzjazmem w innowacji pedagogicznej „Kreatywny zawrót głowy”. Tym razem z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych pierwszoklasiści tworzyli postać zajączka. Do wykonania pracy wykorzystano materiały: drewniane patyki, kolorową krepinę, druciki, pisaki. Własnoręcznie zrobiony zajączek to oryginalny pomysł na przyozdobienie domowego wnętrza. Podczas zajęć dominowała życzliwa, przepełniona dobrym humorem atmosfera.
– nie we wszystkich krajach na świecie występują cztery pory roku, – w Indonezji jest pora sucha i pora deszczowa, – a Madera to wyspa wiecznej wiosny.
Podróżnicy z klasy 4 już wiedzą
Te i inne ciekawostki poznali dzięki kolejnej lekcji na żywo, prowadzonej w ramach Międzynarodowego projektu „Wirtualne podróże”. Oczywiście nie obyło się również bez nauki cioci Bombonierki. Tym razem rysowaliśmy wiosenne krokusy.