Komunikat

Przypominamy, że 3,4,5 stycznia odbywać się będzie nauczanie zdalne w klasach 1 – 8.

6 stycznia – wolne – święto 3 Króli, 7 stycznia – dzień dodatkowo wolny od zajęć dydaktycznych ( w tym czasie nie ma zajęć).

Oddziały przedszkolne od poniedziałku 3 stycznia będą pracować w systemie stacjonarnym.

Od 10 stycznia wracamy do nauki stacjonarnej.

Wolontariusze na Święta Bożego Narodzenia

Szkolne Koło Wolontariatu wraz z całą społecznością Szkoły Podstawowej
w Mycielewie
nie zapomniało o tych, którzy potrzebują pomocy innych także w te Święta. Uczniowie w grudniu wzięli udział w trzech akcjach charytatywnych. Pierwsza z nich polegała na przygotowaniu kartek świątecznych z życzeniami, które  wykonane zostały m.in. na lekcjach plastyki pod kierunkiem pani Agnieszki Magdziarz. Przedstawiciele Szkolnego Koła Wolontariatu napisali życzenia  i przesłali te kartki do podopiecznych hospicjum Domu Sue Rider w Bydgoszczy. Kolejna akcja dotyczyła zbiórki na rzecz fundacji Bractwo Małych Stópek. Dzieci i młodzież z każdej klasy pod opieką wychowawcy przez okres dwóch tygodni gromadziły dary w postaci: chusteczek, oliwek, mydeł, pampersów, butelek i smoczków oraz zabawek dla najmłodszych, a także herbaty i kawy  dla  ich mam w ramach akcji
„Paczuszka dla maluszka”. Zgromadzono ponad 50 kg darów, które za pośrednictwem fundacji trafią do domów samotnej matki, hospicjów dla dzieci i domów dziecka.  Nie zapomniano także o podopiecznych szubińskiej Stołówki św. Faustyny, do której przekazano zebrane w szkole produkty spożywcze.

Zorganizowanie akcji charytatywnych nie byłoby możliwe, gdyby nie zaangażowanie  rodziców naszych uczniów. To dzięki Państwa ofiarności mogliśmy wspomóc potrzebujących. Dziękujemy też pracownikom szkoły, którzy także wsparli nasze działania. Szczególne podziękowania należą się młodzieży ze Szkolnego Koła Wolontariatu. Dziękujemy za Waszą empatię, pracowitość i kreatywność!

Joanna Biernacka-Kozerewicz, Magdalena Tomkowiak,
Foto: M. Tomkowiak, B. Dolatowski

Trzecie zajęcia w drugiej

15 grudnia 2021 r. uczniowie klasy 2 naszej szkoły uczestniczyli w trzecich warsztatach innowacji  „Jestem małym odkrywcą”. Tym razem dzieci poznawały stany skupienia różnych ciał. Najwięcej czasu poświęciliśmy bardzo ciekawej substancji, mianowicie cieczy nienewtonowskiej. Płyn nienewtonowski, to taka magiczna substancja, która raz jest ciałem stałym, a raz cieczą. Eksperymentowanie z cieczą nienewtonowską pozwala poznać jej fascynujące właściwości. To wspaniałe ćwiczenie sensoryczne dla dzieci i doświadczenie, które pozwala poznać prawa fizyki i je łamać. Wszystko podczas wspaniałej zabawy!

Tekst i foto: Angelika Drozd

Czwartoklasiści z wizytą u Świętego Mikołaja

Klasa czwarta 16.12.2021  uczestniczyła one – line w kolejnej wirtualnej wycieczce. Tym razem w związku z tym, że jest grudzień i magiczny okres przygotowań do Świat Bożego Narodzenia odwiedziliśmy krainę Świętego Mikołaja. Dzięki udziałowi w lekcji na żywo uczniowie mieli niecodzienną okazję, aby spotkać się z Mikołajem. Pogłębiły również swoją wiedzę na temat miejsca, w którym mieszka i pracuje Mikołaj. Dzieci nauczyły się również od cioci Bombonierki,  jak szybko i sprawnie narysować skrzata. Na zajęciach z projektu „Wirtualne podróże” nie tylko zwiedzamy, ale również  zawsze doskonalimy swoje umiejętności plastyczne.

Dziękujemy Nauka w plecaku za wspaniała podróż oraz  mnóstwo wiadomości.

Z niecierpliwością czekamy na kolejną podróż!

Tekst i foto: Angelika Drozd

Dostali nagrody za prace świąteczne

17 grudnia odbyło się rozstrzygnięcie szkolnego konkursu plastycznego „Moja ozdoba świąteczna”. Konkurs przeznaczony był dla oddziałów 0-3, a jego celem było rozwijanie zainteresowań różnorodnymi technikami plastycznymi, promowanie uzdolnień plastycznych oraz wprowadzenie dzieci w świąteczny nastrój. Ogółem wpłynęło 26 prac.

Uczniowie, którzy wzięli udział:

Oddział przedszkolny 0a

Lena Kluj, Julia Czaja, Pola Kamińska, Oliwia Janicka, Aleksandra Sojka, Igor Tworek, Wiktor Trawiński

Oddział przedszkolny Ob

Maciej Olszewski, Lena Buksa, Iga Pezacka

Klasa I

Fabian Szpotański, Igor Gawryl, Aleksander Tworek, Fabian Katafiasz, Szymon Jarecki, Julia Żądło

Klasa II

Antoni Kalicki, Mateusz Socha, Michalina Pikul

Klasa III

Mikołaj Pezacki, Amelia Paprocka, Martyna Wiekiera, Nicolas Szpotański, Katarzyna Buksa, Lena Olędzka, Maria Rubaszewska

Uczniowie zaprezentowali swój talent plastyczny, pomysłowość i kreatywność dlatego wszystkie prace zostały nagrodzone. Wszystkim uczestnikom dziękuję za  udział w konkursie.

I. Wojtkowiak

Komunikat dla rodziców klas I-III SP

Szanowni Państwo,

W związku z przejściem od poniedziałku 20.12.2021 r. na nauczanie zdalne, informuję, że istnieje możliwość zorganizowania opieki w ramach zajęć świetlicowych dla uczniów klas I-III, których rodzice pracują i nie   są w stanie zapewnić opieki dziecku. Zainteresowanych rodziców proszę o przekazanie wychowawcy klasy informacji zwrotnej do 16.12.2021 r. do godz. 12.00.

Mikołajkowy Turniej czwórek siatkarskich

Rozegraliśmy Mikołajkowy Turniej Siatkarski, w którym wyłoniliśmy Mistrzów Szkoły w Siatkówce 4-osobowej. 
Turniej dostarczył wielu emocji, przebiegał w atmosferze fair play. Graliśmy na boisku o wymiarach 7×7 metrów, wysokość siatki 2,24 m, piłką  nr 4. 
Do rywalizacji zgłosiło się 5 zespołów, graliśmy w systemie każdy z każdym, do dwóch wygranych setów do 25 pkt. Na boisku nr 1 rolę stałego sędziego głównego pełnił  Dawid Gołąb, a sędzią pomocniczym był Hubert Lisiecki. Panowie wywiązali się w 100% z przydzielonych zadań. Dziękuję!
Klasyfikacja końcowa turnieju:

1 m. OMG: Zuzanna Pazderska, Agata Jurek,Jakub Tabor, Oskar Kwiatkowski
2 m. Gaśnice: MycielewoJulia Katafiasz, Claudia Czechowska, Krzysztof Winkowski, Patryk Kręcisz
3 m. Red Bull: Volleyball MycielewoWojciech Mańkowski, Jakub Pazderski, Artur Jurek, Oliwier Lewandowski
4 m. Orły i Sokoły: Filip Brzykcy, Maksymilian Osiński, Kornel Katafiasz,  Wiktor Zieliński 
5 m. Monster Mycielewo: Franek Strzyżewski, Norbert Janicki, Remigiusz Socha, Klaudiusz Walczewski


A. Kulczyński

Komunikat w sprawie nauki zdalnej w naszej szkole

 Od 20.12.2021 r. do 07.01.2022 r. przechodzimy na naukę zdalną. Zajęcia będą prowadzone tak, jak do tej pory na platformie TEAMS zgodnie z obowiązującym planem lekcji.

Nauka zdalna odbywać się będzie w dniach 20,21,22 grudnia oraz 3,4,5 stycznia.

Od 23.12.2021 do 02.01.2022 jest zimowa przerwa świąteczna, 6 grudnia – święto 3 Króli, 7 stycznia – dzień dodatkowo wolny od zajęć dydaktycznych ( w tym czasie nie ma zajęć).

Oddziały przedszkolne będą pracować w systemie stacjonarnym.

Uwaga!

Od jutra 15.12.2021 do 17.12.2021 oddział przedszkolny 0 a („zerówka”, wychowawca p. G. Wesół) przechodzi na system zdalny. Z rodzicami dzieci tego oddziału przedszkolnego, które miały kontakt z osobą zakażoną,  skontaktuje się pracownik PSSE w Nakle nad Notecią w celu nałożenia kwarantanny. Od poniedziałku 20.12.2021 r. „zerówka” wraca do systemu nauki stacjonarnej.

Komunikat MEiN w sprawie nauki zdalnej

Poniżej przekazujemy informacje ze strony MEiN:

Ministerstwo
Edukacji i Nauki

Od 20 grudnia do 9 stycznia zajęcia w szkołach w systemie zdalnym

14.12.2021

Zajęcia stacjonarne w szkołach podstawowych, ponadpodstawowych, placówkach kształcenia ustawicznego, centrach kształcenia zawodowego, w szkołach artystycznych realizujących wyłącznie kształcenie artystyczne, placówkach artystycznych, szkołach artystycznych realizujących także kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub liceum ogólnokształcącego będą ograniczone od 20 grudnia 2021 r. do 9 stycznia 2022 r. W tym czasie przedszkola, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, placówki oświatowo-wychowawcze pracują bez zmian. Przepisy zawierają pewne wyjątki.

Plansza z szaro czerwonym napisem od 20 grudnia do 9 stycznia zajęcia w szkołach w systemie zdalnym

W poniedziałek, 13 grudnia Minister Edukacji i Nauki podpisał rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Jego wydanie wynika z potrzeby określenia sposobu funkcjonowania jednostek systemu oświaty w sytuacji trwającego na terenie Polski stanu epidemii.

W przypadku uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie będą mogli realizować zajęć w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły będzie zobowiązany do zorganizowania zajęć w sposób stacjonarny lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie tej szkoły. To rozwiązanie zapewni dzieciom i uczniom niepełnosprawnym objętym kształceniem specjalnym wsparcie w procesie edukacji oraz ciągłość oddziaływań rewalidacyjnych i terapeutycznych. 

Możliwość prowadzenia zajęć świetlicowych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej

Uczniom klas I-III szkoły podstawowej lub klas szkoły artystycznej odpowiadających klasom I-III szkoły podstawowej, których rodzice nie są w stanie zapewnić opieki, dyrektor – na wniosek rodzica – umożliwia opiekę świetlicową. 

Dyrektor szkoły umożliwia dzieciom objętym tą opieką realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.

Możliwość prowadzenia zajęć stacjonarnych w szkołach specjalnych

W szkołach podstawowych specjalnych oraz szkołach ponadpodstawowych specjalnych, w tym funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej, zajęcia będą mogły być prowadzone w szkole. O prowadzeniu zajęć w szkole będzie decydował dyrektor, przy zachowaniu całkowitej dobrowolności ze strony rodziców dzieci i młodzieży, uwzględniając możliwości danej jednostki systemu oświaty oraz zachowanie bezpiecznych i higienicznych warunków ich realizacji. Decyzja powinna także uwzględniać m.in. zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zajęcia rewalidacyjne i zajęcia o charakterze terapeutycznym, których nie można zrealizować z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. 

Placówki, których nie dotyczy ograniczenie pracy stacjonarnej

Bez zmian, w określonym reżimie sanitarnym, pracują przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych oraz inne formy wychowania przedszkolnego. W sposób stacjonarny funkcjonują również młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze i poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Praca stacjonarna tych jednostek wynika z konieczności zapewnienia ciągłości realizacji zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, kształcenia specjalnego, w tym realizacji zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych oraz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w bezpośrednim kontakcie z dzieckiem i uczniem. 

Zajęcia rewalidacyjne, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze będą prowadzone stacjonarnie we wszystkich jednostkach systemu oświaty niezależnie od ograniczenia ich funkcjonowania. Wynika to z konieczności zapewnienia ciągłości wsparcia udzielanego w bezpośrednim kontakcie przez nauczycieli i specjalistów w procesie terapeutycznym dzieciom objętym odpowiednio wczesnym wspomaganiem rozwoju oraz dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, uczestniczącym w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych. 

Internaty i bursy szkolne

Uczniowie korzystający z internatów i burs będą mieli możliwość przebywania w nich, jeśli warunki nie pozwalają im na powrót do domu i korzystanie z nauki zdalnej w miejscu zamieszkania. 

Praktyczna nauka zawodu (zajęcia praktyczne, praktyki zawodowe)

Ze względu na specyfikę kształcenia zawodowego oraz zbliżający się termin zimowej sesji egzaminacyjnej dla egzaminów zawodowych oraz egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie dyrektorzy szkół prowadzących kształcenie zawodowe, centrów kształcenia zawodowego oraz placówek kształcenia ustawicznego:

  • będą mogli zorganizować zajęcia praktyczne w miejscu ich prowadzenia (stacjonarnie), zajęcia będą mogły odbywać się w wybranych dniach tygodnia, wymiar zajęć praktycznych nie może przekroczyć 16 godzin tygodniowo,
  • praktyki zawodowe będą mogły być realizowane stacjonarnie w miejscu ich prowadzenia. 

Zajęcia z zakresu praktycznej nauki zawodu (zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe) mogą być prowadzone stacjonarnie u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, o ile w podmiotach tych nie występują zdarzenia, które ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu uczniów. 

Przewidziane rozwiązania mają również zastosowanie do kształcenia praktycznego realizowanego w ramach kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych. 

Zajęcia praktyczne dla uczniów będących młodocianymi pracownikami

Uczniowie wszystkich klas branżowych szkół I stopnia, którzy są młodocianymi pracownikami, będą realizowali zajęcia praktyczne u pracodawców w pełnym wymiarze godzin, o ile u pracodawcy nie występują zdarzenia, które ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu młodocianego pracownika.

Turnusy dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników

Turnusy dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników będą mogły być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Konsultacje dla uczniów i słuchaczy szkół oraz placówek prowadzących kształcenie zawodowe

W szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, centrach kształcenia zawodowego oraz placówkach kształcenia ustawicznego dla uczniów i słuchaczy, którzy przystępują odpowiednio do egzaminu zawodowego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje
w zawodzie w sesji styczeń-luty 2022 r., dyrektor szkoły, centrum lub placówki będzie mógł zorganizować konsultacje indywidualne lub grupowe z nauczycielem prowadzącym zajęcia edukacyjne z przedmiotów, z których uczeń przystępuje do egzaminu.

Konsultacje w szkołach dla uczniów przygotowujących się do egzaminów

Na terenie szkoły można organizować konsultacje indywidualne, grupowe dla uczniów przygotowujących się do egzaminu odpowiednio ósmoklasisty i maturalnego. Korzystanie z konsultacji jest dobrowolne. 

Organizacja konsultacji jest uzależniona od potrzeb uczniów, a także warunków pracy szkoły.

Ponadto za zgodą dyrektora szkoły, centrum lub placówki uczniowie, którzy biorą udział w konkursach, olimpiadach i turniejach, mogą uczestniczyć w tych zawodach wiedzy po spełnieniu warunków regulaminowych określonych przez organizatorów konkursów, olimpiad i turniejów. Takie rozwiązanie umożliwi wsparcie uczniów szczególnie uzdolnionych.

Zajęcia wspomagające

W dniach 20-22 grudnia 2021 r. można organizować w szkole zajęcia wspomagające.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami szkoły mogły organizować zajęcia wspomagające od września do 22 grudnia br. W związku z planowanym wprowadzeniem czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zaproponowano pozostawienie możliwości organizacji w szkole w dniach 20-22 grudnia 2021 r. zajęć wspomagających. 

Przerwa świąteczna bez zmian

Nie zmienia się termin zimowej przerwy świątecznej zaplanowanej na okres od 23 do 31 grudnia 2021 r. Oznacza to, że przez 3 dni poprzedzające święta, od 20 do 22 grudnia, a także w okresie po świętach – co do zasady 4 dni robocze (3-5 i 7 stycznia) – nauka będzie odbywała się w sposób zdalny. 

Po 9 stycznia 2022 r. nastąpi powrót do stacjonarnego nauczania.

Rozporządzenie wchodzi w życie dzień po publikacji w Dzienniku Ustaw

KOMUNIKAT W SPRAWIE SKŁADANIA WNIOSKÓW O PRZYZNANIE POMOCY W FORMIE POSIŁKU DLA DZIECI W PRZEDSZKOLU ORAZ DLA UCZNIÓW W SZKOŁACH NA OKRES OD 1 LUTEGO 2022 DO 23 CZERWCA 2022

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kcyni uprzejmie informuje, że w ramach wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-20123 dzieci do czasu podjęcia nauki w szkole podstawowej oraz uczniowie do czasu ukończenia szkoły ponadpodstawowej mają możliwość skorzystania z pomocy w formie posiłku podczas zajęć w przedszkolu/szkole.

Pomoc, o której mowa wyżej przysługuje rodzinie, której dochód netto w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza 150% kryterium dochodowego na osobę w rodzinie tj. kwoty 900,00 zł od 1 stycznia 2022 r.

TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW

Wniosek o przyznanie pomocy w formie posiłku dla dzieci/uczniów należy złożyć w siedzibie tut. Ośrodka (ul. Libelta 28, 89-240 Kcynia) w terminie od 03 stycznia 2022 r. do 12 stycznia 2022 r.

Do wniosku należy dołączyć m.in.:

– dokumenty potwierdzające wysokość dochodów netto za miesiąc poprzedzający miesiąc złożenia wniosku;

– w przypadku, gdy w rodzinie są osoby niepełnosprawne lub długotrwale chore aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub aktualne zaświadczenie lekarskie.

RODZICU!!! JEŻELI DOCHÓD W TWOJEJ RODZINIE NIE PRZEKRACZA POWYŻSZEGO KRYTERIUM DOCHODOWEGO ZGŁOŚ SIĘ DO MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KCYNI, ABY UMOŻLIWIĆ SWOJEMU DZIECKU SKORZYSTANIE Z DOFINANSOWANIA POSIŁKU!

Świątecznie na instrumentach

9 grudnia Filharmonia Pomorska gościła w murach naszej szkoły z audycją pt. „Świąteczne prezenty”. 
Święta Bożego Narodzenia to niezwykły, najbardziej wyczekiwany czas w roku. Grudniowe, mroźne spotkanie umilały nam hity świątecznej muzyki. W programie zagrano  znane i lubiane przeboje świąteczne z całego świata, a także wspólnie zaśpiewaliśmy   najpiękniejsze polskie kolędy i pastorałki. Takie prezenty to my bardzo lubimy.

Anna Pyszczyńska

Przedszkolne eksperymenty – ciecz nienewtonowska

Dzieci z grupy „BIEDRONECZKI” poznały, że na świecie wyróżniamy 3 stany skupienia materii: stały, ciekły i gazowy.

Ale … okazuje się, że jest coś pomiędzy!

„Ciecz nienewtonowska” – czyli magiczna ciecz. Niby ciecz, ale przecież nie płynie? Ciecz magiczna ponieważ twardnieje gdy ją mocno ściskamy lub uderzamy w nią, a rozpływa się i przelewa przez palce gdy obchodzimy się z nią delikatnie.

Zabawa tą cieczą angażuje zmysł dotyku, propriocepcji,wzroku oraz ćwiczy motorykę małą i koordynację wzrokowo-ruchową.

Ta rewelacyjna zabawa, która pozwala poznać prawa fizyki rządzące światem …i je łamać wywołała na twarzach przedszkolaków wiele radości i uśmiechu.

                                                                                                    Iwona Wojtkowiak

Amadeusz Hak stypendystą projektu „Humaniści na start!”

Miło nam poinformować, że uczeń klasy 8 Szkoły Podstawowej w Mycielewie Amadeusz Hak uzyskał stypendium w ramach projektu „Humaniści na start!”, realizowanego przez Departament Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Stypendium jest przyznawane uzdolnionym uczniom klas 7-8 i odnoszącym sukcesy w zakresie przedmiotów humanistycznych.

Przypomnijmy, Amadeusz jest laureatem ubiegłorocznej edycji Wojewódzkiego Konkursu Interdyscyplinarnego o Wielkich Polakach. Serdecznie gratulujemy! Życzymy dalszych sukcesów i radości płynącej ze zdobywania wiedzy.

Kreatywnie na Święta – kalendarz adwentowy

Początek grudnia to czas odliczania do Świąt. W ramach  realizacji innowacji pedagogicznej „Kreatywny zawrót głowy” uczniowie klasy IV tworzyli kalendarz adwentowy. Wykorzystali do tego:  gałęzie, sznurek, kolorowe kartki, tak niewiele potrzeba a efekt finalny był fantastyczny. Własnoręcznie wykonany kalendarz wspaniale udekoruje mieszkanie, a także umili czas oczekiwania na Święta.

A. Chojnacka, M. Bernas

Zajęcia antystresowe w klasie drugiej

Stres towarzyszy każdemu niemal codziennie. Złościmy się,  gdy coś nam nie wychodzi, gdy czekamy na ważny telefon, gdy nie możemy wykonać zadania z matematyki itp.

W ramach zajęć z innowacji pedagogicznej pt. „Jestem małym odkrywcą” uczniowie klasy drugiej   poznali sposoby radzenia sobie ze stresem szkolnym. Jednym z nich są gniotki, czyli takie specjalne piłeczki antystresowe. Rozładowują  one napięcie, bo gdy ściskasz piłeczkę, koncentrujesz się na tym co robisz, zamiast na tym co Cię zdenerwowało. Dodatkowo ćwiczysz ramię, poprawiasz krążenie, a przy tym dotleniasz mózg. Nad wykonaniem zadania czuwała pani Angelika Drozd.

Tekst i foto: Angelika Drozd

Coraz bliżej święta…

2 grudnia 2021 roku w czwartek klasa III uczestniczyła w zajęciach „Kreatywny zawrót głowy”. Trzecioklasiści tworzyli postać Świętego Mikołaja – pojemnik do przechowywania łakoci.

Do wykonania pracy wykorzystano materiały: puszkę, czerwony materiał, watę, drucik, oczy do naklejania. Uczniowie z zapałem przystąpili do pracy, tworząc niepowtarzalne dzieła. Pojemnik to świetne rozwiązanie dla każdego łasucha, a jego oryginalny wygląd – postać  Mikołaja w świąteczny czas pięknie udekoruje mieszkanie,  a może okaże się idealnym prezentem dla bliskich?.

M.  Bernas,  A. Chojnacka

Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych

3 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Tego dnia na całym świecie odbywają się uroczystości, których celem jest promowanie praw osób niepełnosprawnych i działań na rzecz pełnej realizacji tych praw.

W 2012 r. Polska ratyfikowała Konwencję o prawach osób niepełnosprawnych. Jej przesłanie – pełne, aktywne uczestnictwo osób niepełnosprawnych we wszystkich dziedzinach ludzkiej aktywności, na równi z innymi osobami – powinno być przypomniane szczególnie w tym dniu.

„Nawet gdybyś dał człowiekowi wszystkie wspaniałości świata,
nic mu to nie pomoże, jeśli nie ma przyjaciela,
któremu mógłby o tym powiedzieć”.
 
         Catharina E. Goethe

Szkoła Podstawowa w Mycielewie również włączyła się w obchody tego, tak ważnego święta. Jest to super okazja, aby uświadomić uczniom,  że każda z osób doświadczająca niepełnosprawności powinna być traktowana z szacunkiem należnym każdemu człowiekowi, bez ciągłego podkreślania stopnia jej inwalidztwa i braku samodzielności. Aby okazać naszą solidarność z osobami niepełnosprawnymi, uczniowie przygotowali plakaty” Kolorowy świat” z drzewami na których odbili swoje dłonie.                                                                              

 A. Chojnacka, M. Bernas                

List Ministra Edukacji i Nauki oraz Ministra Zdrowia w sprawie szczepień dzieci w wieku 5-11 lat

  MINISTER ZDROWIA                                                          MINISTER EDUKACJI i NAUKI             

Warszawa, 1 grudnia 2021 r.

Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice i Opiekunowie

w ostatnich dniach Europejska Agencja Leków (EMA) zarekomendowała szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat przeciw COVID-19. Podstawą rekomendacji były szczegółowe wyniki badań klinicznych, które przedstawił producent szczepionki – konsorcjum Pfizer/Biontech. Są to udowodnione dane naukowe świadczące o skuteczności i bezpieczeństwie stosowania szczepionki wśród najmłodszych. Polska dzięki swojemu przedstawicielowi w Europejskiej Agencji Leków (jest nim prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych) miała bieżący dostęp do wszelkich informacji, na bazie których podejmowane były decyzje o dopuszczeniu szczepień dzieci w grupie wiekowej 5-11 lat.

Rekomendacja Europejskiej Agencji Leków uruchamia na terenie Unii Europejskiej dystrybucję szczepionek przeznaczonych dla dzieci. W Polsce spodziewamy się pierwszych dostaw już w połowie grudnia. Oznacza to, że jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia będziemy mogli rozpocząć szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat. Chcemy do tego czasu przekazać Państwu – Rodzicom i Opiekunom – jak najwięcej sprawdzonych i rzetelnych informacji, które pomogą podjąć w pełni świadomą decyzję dotyczącą ewentualnego zaszczepienia swojego dziecka.

Od początku epidemii w Polsce koronawirusem zakaziło się blisko 28,5 tys. dzieci w wieku od 0 do 10 lat i blisko 35 tys. dzieci i młodzieży między 11. a 20. rokiem życia. Tylko w ciągu dwóch tygodni listopada do szpitali z ciężkim przebiegiem choroby trafiło blisko 500 dzieci. Ich średni wiek to jedynie 6 lat. Jednocześnie szczepienie przeciw COVID-19 przyjęło dotychczas ponad 1,6 mln dzieci i młodzieży w wieku 12-17 lat. Niepożądane odczyny po szczepieniu wystąpiły jedynie u 0,02 proc. z nich i w przeważającym stopniu miały one łagodny przebieg. Dane te pokazują, że na 1,6 mln zaszczepionych dzieci jedynie 320 z nich doświadczyło łagodnych odczynów niepożądanych. To znacznie mniejsza grupa niż ta, która tylko w ciągu dwóch tygodni listopada trafiła z powodu COVID-19 do szpitala.

W badaniu klinicznym prowadzonym przez konsorcjum Pfizer/Biontech wzięło udział blisko 2,3 tys. dzieci w 94 ośrodkach na świecie. Z przedstawionych efektów badań wynika, że w grupie szczepionych dzieci w wieku 5-11 lat wystąpiło tylko jedno cięższe działanie niepożądane. Była to gorączka w wysokości 39,7℃. Poza tym – podobnie jak w przypadku innych szczepień – pojawiły się ból w miejscu podania szczepionki, zaczerwienienie, zmęczenie czy ból głowy. Co istotne objawy te bardzo szybko i samoistnie ustępowały. Warto również zwrócić szczególną uwagę na skuteczność szczepionki u dzieci. Okazuje się, że jest ona wyższa niż u dorosłych i wynosi aż 90,7 proc.

Szanowni Państwo, mamy nadzieję, że przekazane przez nas informacje pomogą świadomie zdecydować w sprawie szczepienia dzieci. Chcemy podkreślić, że szczepionki to nie tylko skuteczna ochrona, ale także szansa na kontynuowanie nauki stacjonarnej przez cały rok szkolny. Zaszczepiony uczeń czy przedszkolak nie trafia na 10-dniową kwarantannę, gdy w klasie lub grupie pojawia się przypadek zachorowania na COVID-19.  

Zachęcamy Państwa do kontaktu z pracownikami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego w przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości. Więcej informacji na temat szczepień przeciw COVID-19 można znaleźć także w mediach społecznościowych tych instytucji, na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/szczepimysie, na profilu #SzczepimySię, a także pod numerem infolinii 989.

            Z wyrazami szacunku

Przemysław Czarnek MINISTER EDUKACJI I NAUKI

 

Adam Niedzielski MINISTER ZDROWIA