Projekty i programy realizowane
w Zespole Szkól w Mycielewie
Sprawozdanie_projekty i programy realizowane w 2013-2014
Projekty i programy realizowane w 2013-2014
BLOG uczennic z Mycielewa – kliknij i poczytaj! Naprawdę warto!
[ic_add_posts category=’projekty’]
Projekty edukacyjne realizowane w gimnazjum – tematy
Karta oceny projektu edukacyjnego
Kryteria oceny projektu edukacyjnego
Regulamin realizacji projektu edukacyjnego
———————————————————————————-
W Zespole Szkół w Mycielewie projekt „Program Indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w województwie kujawsko-pomorskim” realizowany jest w formie zajęć gimnastyki korekcyjnej, zajęć logopedycznych i zajęć z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. Projekt realizują: Henryka Mickiewicz, Elwira Stachowiak i Hanna Krawczyk
Na zajęcia z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu uczęszcza 6 uczniów (2 uczniów z kl.III + 4 uczniów z kl.II). Zajęcia odbywają się w środy od godziny 13.20 do 14.05.
Celem zajęć jest:
- wdrażanie do świadomego stosowania środków językowych w zależności od adresata, treści i celu wypowiedzi;
- kształtowanie umiejętności płynnego, poprawnego i wyrazistego czytania oraz czytania ze zrozumieniem;
- kształtowanie umiejętności czytelnego, estetycznego i poprawnego pod względem gramatycznym oraz ortograficznym pisania;
- kształtowanie umiejętności redagowania wielozdaniowych, spójnych wypowiedzi ustnych i pisemnych.
W toku zajęć czas przeznaczony jest na indywidualną pracę z uczniem w celu pokonania trudności i doskonalenia umiejętności, których uczeń nie opanował lub opanował w słabym stopniu.
W wyniku pracy na zajęciach uczeń:
- coraz częściej bierze udział w rozmowach na podany temat, poprawnie odpowiada na zadane pytania,
- stara się uważnie słuchać wypowiedzi dorosłych i rówieśników,
- chętniej czyta głośno różne teksty, czyta z podziałem na role,
- podejmuje próby cichego czytania ze zrozumieniem
- stara się przestrzegać poprawności ortograficznej opracowanego słownictwa i uzasadnia pisownię trudnych wyrazów.
Zajęcia uatrakcyjniają pomoce dydaktyczne zakupione w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, które są wykorzystywane w realizacji kolejnych zadań.
Głównym calem zajęć jest poznawanie własnego organizmu i dostrzeganie odchyleń od prawidłowej postawy.
Ważnym celem jest wyrabianie nawyku prawidłowej postawy, umiejętność współdziałania w grupie oraz rozwijanie sprawności fizycznej dzieci.
Dzieci w trakcie zajęć korzystają z pomocy zakupionych w ramach „Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”. W zajęciach uczestniczą bardzo chętnie, ćwiczą z zaangażowaniem i radością. Zawsze czekają z niecierpliwością na kolejne ćwiczenia.
Opieką logopedyczną w ramach projektu zostały objęte zostało 4 dzieci z klasy I szkoły podstawowej, które uczęszczają na zajęcia w piątki od 12.00 do 13.00.
Najczęściej występujące wśród dzieci wady wymowy to: sygmatyzm, reranie, kapacyzm, mowa bezdźwięczna. Terapia logopedyczna ma na celu: usprawnianie narządów artykulacyjnych, usuwanie zaburzeń mowy, wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy, wypracowanie sprawności językowej. Zajęcia prowadzono indywidualnie. Terapię logopedyczną dostosowano do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka.
W czasie zajęć szczególną uwagę zwrócono na ćwiczenia usprawniające język, wargi i ćwiczenia oddechowe. Wyrabiano wrażliwość słuchową poprzez różnorodne ćwiczenia i zabawy. Prowadzono ćwiczenia zmierzające do wywołania i utrwalania prawidłowej artykulacji głosek.
Uwagę również zwrócono na ćwiczenia słuchowe: ćwiczenia słuchu fonematycznego.
Dbano o atrakcyjność zajęć stosując różnorodne formy i metody pracy. Wykorzystywano do zabaw i ćwiczeń pomoce, środki dydaktyczne zakupione w ramach „Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”. Prowadziłam zajęcia z komputerem w oparciu o program logopedyczny. Zarówno metody, formy pracy, czas jak i pomoce logopedyczne dostosowano do indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci.
Często chwalono dzieci za ich postępy i nagradzano za ich trud. Miały one poczucie odniesionego sukcesu i chętnie uczestniczyły w zajęciach logopedycznych.
W efekcie ćwiczeń uczniowie usprawnili aparat artykulacyjny; wybrzmiewają głoskę sz, cz, ż w izolacji i sylabach, wybrzmiewają głoskę sz w wyrazach i zdaniach. Jedno dziecko opanowało prawidłową wymowę głosek szumiących, umieją różnicować głoski szumiące z syczącymi w wyrazach, wyćwiczyli wibrację języka wymawiając d-dziąsłowe.
Hanna Krawczyk
———————————————————————————-
Za rękę z Einsteinem
Warszawa – wycieczka 8-9 września 2011
Wycieczka do Warszawy w ramach programu „Za rękę z Einsteinem – edycja II”
8 września 2011 r. o godzinie 8.45 pod opieką nauczycieli: H. Mickiewicz, B. Janickiej i M. Borzych 37-osobowa grupa uczniów Zespołu Szkół w Mycielewie wyjechała autokarem na 2-dniową wycieczkę do Warszawy w ramach programu „Za rękę z Einsteinem – edycja II”. W podróży towarzyszył nam pilot – absolwent geografii z Bydgoszczy.
Jadąc do stolicy zwiedzili po drodze Stary Młyn Wodny w Borkowie Kościelnym. Właściciel młyna zaprezentował zasady działania elektrowni wodnej. Uczniowie mieli okazję obejrzeć również przepiękną kolekcję trofeów łowieckich. Po przybyciu do Warszawy pojechali zakwaterować się w schronisku młodzieżowym Jazz-Pol. Uczniowie błyskawicznie poradzili sobie z rozpakowaniem swoich rzeczy i głodni wrażeń pragnęli już poczuć namiastkę stolicy. Wspólnie z opiekunkami poprosili pilota o przełożenie wizyty w Bibliotece Uniwersyteckiej i udali się do niej w czwartkowe popołudnie. Młodzież zachwycona była spacerem po ogrodzie dolnym i górnym z pilotem. Po powrocie do schroniska przyszedł czas na grę terenową, która ze względu na pogodę musiała ograniczyć się do budynku schroniska. Następnie wszyscy udali się na pyszną obiadokolację, po której uczniowie mieli możliwość udziału w zajęciach integracyjnych oraz późniejszej dyskotece.
Następnego dnia zaraz po śniadaniu nastąpiło wykwaterowanie. Uczniowie wraz z opiekunami i pilotem udali się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie mieli możliwość zwiedzania wystaw pod opieką animatorów. Centrum Nauki Kopernik od momentu swego otwarcia jest jednym z najchętniej odwiedzanych tego typu miejsc w kraju, a w Warszawie stałym punktem wycieczek. Wizyta w centrum służy rozbudzaniu, zdobywaniu i pogłębianiu wiedzy, a także rozwinięciu ciekawości świata i radości z jego poznawania. Ma też upowszechniać badania naukowe w zrozumiałej i atrakcyjnej formie. Uczniowie z zainteresowaniem obserwowali prezentowane wystawy oraz słuchali udzielanych wyjaśnień. Pełni wrażeń oraz na skutek sprzyjającej pogody, młodzież i opiekunki udali się na własne życzenie na spacer po Starym Mieście. Po powrocie do autokaru wyruszyli w drogę powrotną. W Płońsku nastąpiła przerwa w trasie na obiad w restauracji „Róża”. Podczas podróży pilot przeprowadził jeszcze w autokarze aukcję końcową i dokonał podsumowania wycieczki. Na miejscu w Mycielewie byliśmy około godziny 19.00.
Udział naszej szkoły w projekcie „Za rękę z Einsteinem – edycja II” umożliwił wielu naszym uczniom ujrzenie po raz pierwszy w życiu Warszawy, co z pewnością było dla nich niezapomnianym przeżyciem i na długo pozostanie w ich pamięci.
Joanna Maćkowska-Wrzyszcz
oraz Bydgoszcz – Szkoła letnia – lipiec 2011
Poniżej zdjęcia z obu wyjazdów…
Leave a reply
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.