Egzamin na młodego odkrywcę w klasie 2

Eksperymenty mają wiele pozytywnych cech, m.in. rozbudzają ciekawość świata i pozwalają dziecku zrozumieć otaczające nas zjawiska. Ich efekty stanowią dla uczniów niejednokrotnie element zaskoczenia. Nie trzeba być chemikiem, ani kupować skomplikowanych sprzętów czy odczynników, aby bawić się w ten sposób. W czwartek 12 maja 2022 r. w ramach innowacji pedagogicznej pt. „Zostań młodym odkrywcą” dzieci z klasy 2 samodzielnie pod okiem nauczyciela wykonywały doświadczenia z fizyki i chemii.

Uczniowie pokazali między innymi:
– Jak nadmuchać balon bez wysiłku,
– Jak oddzielić kurz,
– Jak sprawić żeby styropian zniknął,
– Dlaczego woda nie wylewa się z butelki,
– Jak zrobić sliymi z mąki ziemniaczanej, wody i płynu do nauczyć.
Poprzez zdobywanie nowych doświadczeń drugoklasiści nie tylko poszerzyli swoją wiedzę, ale również świetnie się bawili. Każdy uczeń uzyskał miano MŁODEGO ODKRYWCY.
Gratulujemy wszystkim pomysłowości!

tekst i foto: Angelika Drozd