Mycielewo w stolicy

Uczniowie naszej szkoły w dniach 23-25 maja wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. W  pierwszym dniu poznaliśmy ciekawe miejsca w Wytwórni Filmów Dokumentalnych. Uczniowie mogli zobaczyć jak wygląda plan filmowy, dowiedzieć się co to jest klaps filmowy, do czego służy megafon, a także czym zajmuje się dźwiękowiec i kim jest kostiumolog. Podczas zwiedzania pracowni kostiumów część z nich mogliśmy przymierzyć dlatego na zdjęciu wyszedł żywy obraz z czasów dawnych władców Polski. Następnie po obiadokolacji trafiliśmy na ławki Stadionu Narodowego, to dopiero nas rozemocjonowało, sam fakt przebywania w szatni najlepszych naszych ulubionych piłkarzy doprowadzał do zawrotów głowy nie tylko chłopców 😉
               Podczas drugiego dnia wyprawę zaczęliśmy jazdy windą na 30 piętro Pałacu Kultury, widok na Warszawę z tego miejsca naprawdę zachwyca i pokazuje jak dużym miastem jest nasza stolica. Następnie udaliśmy się na Cmentarz Powązkowski w Warszawie tam mogliśmy zobaczyć groby najwybitniejszych polaków min. K. Kamil Baczyński, M. Czubaszek, J. Tuwim, S. Mikulski czy np. K. Górski i K. Deyna. Łzy stawały również w niejednym oku na widok grobu Zośki czy Rudego. Piękna pogoda dopisywała nam również w Łazienkach Królewskich które pokazały nam swoje najpiękniejsze, bo wiosenne oblicze.
              W kolejnej części wycieczki wybraliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, a także na Plac marsz. Józefa Piłsudskiego gdzie odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, kolejno przechodząc Trasą Łazienkowską do Kościoła św. Krzyża gdzie w specjalnej wnęce ściany znajduje się urna z sercem  Fryderyka Chopina i dalej przed Pałac Prezydencki aż do kolumny króla Zygmunta III Wazy. Jednym z bardziej ekscytujących miejsc w trzecim dniu wycieczki był na pewno Zamek Królewski i jego wnętrza, które zachwyciły nie tylko pięknymi pozłacanymi ozdobami, wysokością komnat ale i serce stawało w gardle na widok pięknych obrazów Jana Matejki które przecież tak znamy z lekcji historii.
Warszawa żegnała nas deszczem, a i nam chciało się płakać że to koniec tak pięknej  i fascynującej podróży po historii i kulturze naszego kraju.