W poniedziałek, 17 czerwca 2025 r., uczniowie klasy drugiej uczestniczyli w ostatnich zajęciach w ramach innowacji pedagogicznej „Zostań młodym odkrywcą”. Tym razem to dzieci samodzielnie przeprowadzały doświadczenia, wykorzystując swoją naturalną ciekawość i chęć odkrywania świata.
Uczniowie działali metodą prób i błędów, a przygotowane przez nich eksperymenty były swego rodzaju „egzaminem praktycznym”, potwierdzającym ich gotowość do dalszego odkrywania tajemnic nauki.
Dzieci zaprezentowały m.in.:
- magiczną lampę,
- zbieranie i odganianie pieprzu,
- eksperyment z gęstością cieczy (woda, olej, pieprz, oregano),
- „gasnącą świeczkę”, czyli doświadczenie z ogniem i słoikiem.
Umiejętności zdobyte podczas zajęć z pewnością okażą się cenną bazą w dalszej edukacji, zwłaszcza na lekcjach fizyki i chemii.
Na zakończenie wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy i słodkie upominki.
Mam nadzieję, że dzięki tej innowacji udało mi się zaszczepić w dzieciach pasję do nauk ścisłych i przyrodniczych.
Angelika Drozd

















