Tęcza stężeń w klasie 2 – Zostań małym odkrywcą (cd.)

W poniedziałek, 2 grudnia 2024 r., uczniowie klasy drugiej wzięli udział w kolejnych zajęciach realizowanych w ramach innowacji pedagogicznej „Zostań małym odkrywcą”. Tym razem tematem zajęć było przygotowywanie kolorowych napojów – prawdziwej tęczy w szklance!

Na początku do wszystkich szklanek wlaliśmy dokładnie taką samą ilość wody, a następnie dodaliśmy różne barwniki: czerwony, zielony i żółty. Kolejnym krokiem było wsypywanie cukru – każda szklanka zawierała inną ilość: 6 łyżek, 4 łyżki oraz 2 łyżki. Dzięki temu uzyskaliśmy roztwory o różnych stężeniach.

Najtrudniejszym, ale jednocześnie najbardziej emocjonującym etapem eksperymentu okazało się ostrożne wlewanie przygotowanych roztworów do probówek. Aby uzyskać efekt tęczy, trzeba było delikatnie wlewać płyn po ściance naczynia. Efektem końcowym była piękna, wielokolorowa tęcza, która zachwyciła wszystkich uczestników.

To doświadczenie nie tylko nauczyło dzieci, czym są stężenia roztworów, ale również dostarczyło wiele radości i satysfakcji. Uczniowie z entuzjazmem wykonywali eksperyment samodzielnie, a ich zaangażowanie było godne podziwu.

Latem każdy z uczestników zajęć będzie mógł pochwalić się umiejętnością przygotowania kolorowego napoju, który będzie cieszył zarówno podniebienie, jak i wzrok. Była to wyjątkowa lekcja nauki przez zabawę, która na długo pozostanie w pamięci młodych odkrywców! 😊

Angelika Drozd