Czwartoklasiści realizują program „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?”

Uniwersytet Dzieci w Klasie to program, w ramach którego nauczyciele razem z uczniami uczestniczą w jednym z kilkunastu tematycznych projektów edukacyjnych dotyczących różnych dziedzin nauki. Scenariusze do realizowanych projektów oparte są na Metodzie Pytań i Doświadczeń, która rozwija u dzieci kluczowe kompetencje, tj. kreatywność, umiejętność pracy w zespole, zdolność krytycznego i analitycznego myślenia.

Uczniowie z klasy IV na zajęciach z wychowawcą wzmacniają umiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami, empatię i świadomość własnych emocji. Podczas realizacji projektu dowiedzieli się czym jest efekt pierwszego wrażenia, wspólnie zagrali w grę opartą na kartach metaforycznych, aby poznać się bliżej, dowiedzieli się o technikach kierowania swoją uwagą, poznali różne typy osobowości (sangwinika, melancholika, flegmatyka i choleryka). Najważniejsze okazało się podsumowanie, że każdy człowiek, niezależnie od typu osobowości, spełnia ważną rolę w grupie. 😉

Małgorzata Sucharska