Wykonujemy kolorowe napoje – tęcza stężeń w klasie 2

W piątek (12.01.2024 r.) uczniowie klasy drugiej uczestniczyli w kolejnych zajęciach z zakresu innowacji pedagogicznej „Zostań małym odkrywcą”. Tym razem uczniowie wykonali kolorowe napoje w oparciu o odpowiednią recepturę stężeń cieczy.

Do trzech szklanek wlewamy taką sama ilość ciepłej wody. Następnie dodajemy różne barwniki, mogą być oczywiście spożywcze. Aby eksperyment się udał, do każdej szklanki musimy wsypać określoną ilość cukru. W każdej ze szklanek po wymieszaniu wody z cukrem, nie tylko zmienił się poziom wody, ale również i gęstość cieczy. Im więcej cukru, tym bardziej wzrasta gęstość naszej substancji. Dlatego gęste syropy są tak słodkie. Dzięki temu, że nasze ciecze są różnej gęstości, nie mieszają się tak szybko i tworzą warstwy w naczyniu, dając nam efektowną tęczę. Na pewno latem każdy z uczestników zajęć będzie potrafił wykonać kolorowy napój, który nie tylko będzie cieszył podniebienie, ale i wzrok. Doświadczenie bardzo podobało się drugoklasistom, każdy samodzielne chciał przeprowadzić eksperyment : – ). Efekty naszej pracy widać na załączonych zdjęciach.

Tekst i foto: Angelika Drozd