W czwartek, 19 listopada 2025 r., uczniowie klasy 8 przygotowali wystawę obwodów elektrycznych, które samodzielnie wykonali na lekcjach fizyki. Zaprezentowane prace cieszyły się dużym zainteresowaniem. Każdy mógł zobaczyć, jakie warunki musi spełniać obwód elektryczny, aby popłynął przez niego prąd.
Budowanie obwodów elektrycznych daje uczniom możliwość praktycznej nauki zasad elektryczności, pozwala tworzyć własne urządzenia i stanowi podstawę działania wszystkich sprzętów elektrycznych. Dzięki temu łatwiej zrozumieć pojęcia takie jak: prąd, napięcie, obwód zamknięty czy przewodnictwo, a także poznać podstawy tworzenia bardziej złożonych instalacji, np. tych stosowanych w budynkach, gdzie podział na obwody zwiększa bezpieczeństwo i funkcjonalność.
Ciekawe, czy młodsi uczniowie zapamiętają, że prąd płynie „od plusa do minusa”. Za kilka lat na lekcjach fizyki się okaże. 😊😊😊
19 listopada 2025 r. uczniowie klasy drugiej pod kierunkiem p. Angeliki Drozd rozpoczęli realizację innowacji pedagogicznej „Zostań młodym odkrywcą”. Pierwsze zajęcia, zgodnie z tradycją, miały charakter odstresowujący. Dzieci wykonywały gniotki z mąki ziemniaczanej i baloników. Oczywiście konieczne było nadmuchiwanie balonów, co dla niektórych drugoklasistów okazało się wyzwaniem – ale i ten problem został szybko rozwiązany.
Zajęcia bardzo spodobały się uczniom. Dzieci pracowały z pełnym zaangażowaniem i szerokimi uśmiechami na twarzach. Wykonane gniotki posłużą im do rozładowania stresu, relaksacji, a także ćwiczenia małej motoryki i koordynacji ruchowej. Z pewnością wykorzystamy je również podczas zajęć wspierających koncentrację uwagi oraz rozmów o emocjach.
21 listopada 2025 r. obchodziliśmy wyjątkowe święto – Dzień Życzliwości, w którym w tym roku uczestniczyły oddziały przedszkolne oraz uczniowie klas I–III. Już od pierwszych chwil wydarzenie wypełniło sale radością, ciepłem i atmosferą wzajemnego szacunku.
Wspólne świętowanie rozpoczęli przedstawiciele Małego Samorządu Uczniowskiego, którzy przypomnieli najważniejsze informacje dotyczące idei tego pięknego dnia. Uczniowie klasy III podkreślili, jak wielką moc mają dobre słowa, uśmiech oraz drobne gesty – potrafią one rozjaśnić każdy dzień i budować trwałe, wartościowe relacje między ludźmi.
Następnie dzieci wysłuchały niezwykłego opowiadania pt. „O Krainie Życzliwości i skradzionym zaczarowanym flecie”. Barwna historia o miejscu, gdzie panują dobroć i przyjaźń, pobudziła wyobraźnię najmłodszych oraz zachęciła ich do refleksji. Po wysłuchaniu utworu uczniowie chętnie odpowiadali na pytania, dzieląc się swoimi spostrzeżeniami i pokazując, jak dobrze rozumieją przesłanie płynące z opowieści.
Kolejnym punktem programu była pełna śmiechu i ciepłych słów zabawa integracyjna „Pajęczyna życzliwości”. Podając sobie włóczkę i mówiąc nawzajem uprzejme słowa, dzieci stworzyły kolorową sieć dobra – symbol tego, jak wiele może zdziałać wspólna życzliwość.
Nie zabrakło również twórczej aktywności. W specjalnie przygotowanej pamiątkowej fotobudce wykonano mnóstwo radosnych zdjęć. Z fotografii powstał piękny plakat, który będzie przypominał wszystkim o tym wyjątkowym spotkaniu.
Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał medal życzliwości – symbol dobrego serca i pozytywnego nastawienia.
Dzień Życzliwości pozostawił w sercach naszych przedszkolaków i uczniów wiele dobrych emocji oraz pokazał, że warto być miłym każdego dnia. Uśmiechy na twarzach wszystkich obecnych były najlepszym dowodem na to, że radosna i ciepła atmosfera udzieliła się każdemu. Święto to przypomniało nam, że nawet najmniejsze gesty mogą uczynić świat piękniejszym.