Artystyczna wizja wg Alana

27 lutego b.r. w Gminnym Centrum Kultury i Biblioteki im. Klary Prillowej w Kcyni  odbyło się wręczenie nagród  laureatom   Gminnego Konkursu Plastycznego, zorganizowanego z okazji 100. Rocznicy Powstania Wielkopolskiego.  Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, gdyż  wpłynęło aż 60 prac. W kategorii klas I-IV laureatem I miejsca został Uczeń SP Mycielewo – Alan Hak z kl. I. Serdecznie gratulujemy!

AK-H

Pies wrócił do domu

22 lutego 2019 roku uczniowie wybrali się do Multikina w Bydgoszczy na film pt. „O psie, który wrócił do domu”. Po seansie zjedliśmy w restauracji McDonald`s. Film był bardzo wzruszający i wycisnął niektórym wiele łez. Opiekunami byli: Paulina Otto, Joanna Biernacka-Kozerewicz, Renata Szczepaniak i Wawrzyn Nowak.

Tekst i foto WN

Żywa lekcja historii w Mycielewie

19 lutego w naszej szkole wystąpiła grupa rekonstrukcyjna „Rekonstruktor” z Lublina, która zaprezentowała uczniom program pt. „Ku Niepodległej”. Uczniowie przypomnieli sobie historię walki Polaków o niepodległość, a także mięli możliwość zobaczenia i posłużenia się rekwizytami  przywiezionymi przez aktorów.

Tekst: J. Biernacka-Kozerewicz,
Foto: P. Bojas, P. Tubiszewska, J. Wiśniewska

Pierwszaki czytelnikami

21 lutego 2019 roku uczniowie klasy pierwszej wraz z wychowawcą – panią H. Mickiewicz, gościli w bibliotece szkolnej. Przez ostatnie miesiące pilnie uczyli się liter, czytania i pisania dzięki czemu mogą już samodzielnie poznawać zaczarowany i piękny świat książek. Zatem oficjalnie mogli dołączyć do grona czytelników biblioteki szkolnej. Uroczystość ,,Pasowania na czytelnika’’ przygotowały dziewczęta z klasy VII: W. Jurek, M. Leśniewicz, J. Jeż wraz z panią bibliotekarką. Zanim nastąpiło pasowanie dzieci musiały wykazać się wiedzą na temat zasad zachowania w bibliotece oraz zasad wypożyczania książek. Pierwszoklasiści rozwiązywali krzyżówkę, odpowiadali na pytania dotyczące  znanych bajek i baśni oraz jak należy dbać o wypożyczone książki. Wcześniej wysłuchali krótkiej inscenizacji, w której poznali prośby i życzenia książki. Dzieci znakomicie poradziły sobie z zadaniami i przystąpiły do uroczystego ślubowania. Pasowania dokonała pani M. Borzych. Uroczystą chwilę uczniowie potwierdzili własnoręcznym podpisem pod słowami przysięgi. Na koniec wszyscy otrzymali słodki upominek.

MB

Pszczelarz o pszczołach

Dnia 15 lutego 2019 roku dzieci klas 0-III odwiedziła pszczółka Maja i Gucio. Przyjechali oni do naszej szkoły wraz z  Panem Tomaszem Stanek – pszczelarzem, który przybył opowiedzieć dzieciom o swoim niezwykłym zawodzie. Pan Tomasz przywiózł ze sobą wiele ciekawych eksponatów, które umożliwiły uczniom zapoznanie się z domem pszczół, przyrządami potrzebnymi do pracy przy ulach oraz wyroby, które uzyskujemy dzięki pracy tych małych robotnic. Dzieci mogły obejrzeć te owady w książce, zajrzeć do wnętrza ula, dotknąć ramki z węzą, zmiotki, przymierzyć kapelusz ochronny czy sprawdzić jak działa podkurzacz. Z zainteresowaniem wysłuchały opowieści Gościa o ciekawym życiu pszczół, dowiedziały się o ich zwyczajach, o tym jak powstaje miód i jak się go pozyskuje. Wzbogaciły swoje wiadomości na temat wartości zdrowotnych miodu i wyrobów pszczelich.  DZIĘKUJEMY

MB

Ugościli babcie i dziadków

           15 lutego 2019 roku do uczniów klasy drugiej przybyli wyjątkowi goście. Usiedli wygodnie i wysłuchali tego, co ich wnuczęta przygotowały. Były wiersze, piosenki, gra na niezwykłych instrumentach i życzenia. Dziadkowie ze wzruszeniem przypatrywali się występom swoich wnucząt, nagradzając ich gromkimi brawami. Na koniec dzieci wręczyły własnoręcznie wykonane upominki i zaprosili na poczęstunek.

            To był naprawdę wyjątkowy dzień, pełen uśmiechu, radości i dumy. Szczęśliwe i rozpromienione twarze Babć i Dziadków ukazały nam, jak ważne są takie spotkania i wspólnie spędzone chwile z wnukami.

MB

ESCAPE ROOM W BIBLIOTECE

W ten nietypowy sposób dzięki p. Joannie Maćkowskiej-Wrzyszcz i p. Marzenie Borzych nasza szkolna biblioteka zamieniła się na trzy dni w „pokój edukacyjny z j. angielskiego”.

      Konwencja tego typu gry polega na tym, że podczas rozwiązywania zagadek uczestnicy zmuszeni są do twórczego myślenia oraz przede wszystkim do współpracy co prowadzi do jednoczesnego rozwijania umiejętności językowych  i społecznych. Dla naszych uczniów była to również nauka, że biblioteka to nie tylko miejsce wypożyczania książek.

      Uczniowie z klasy VII, VIII oraz IIIa i IIIb gimnazjum w grupach 3-4 osobowych rozwiązywali zadania związane  z Walentynkami w j. angielskim. Szkolny escape room zawierał zadania standardowe np. dopasowywanie słynnych par zakochanych, układanie słowa z rozsypanych liter oraz zadania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – kodów QR np. po wczytaniu kodu wyświetlił się uczniom link do piosenki zamieszczonej na youtubie,  po jej wysłuchaniu musieli uzupełnić brakujące słowa w tekście piosenki, żeby z pierwszych liter tych słów ułożyć hasło, które doprowadziło ich do kolejnej wskazówki. 

         Pomysł ten cieszył się ogromnym powodzeniem wśród uczniów – przez trzy kolejne dni koordynatorzy czuwali nad przebiegiem gry, żeby wszyscy chętni mogli wziąć w niej udział. Ponadto warto podkreślić, że każdy uczestnik był  bardzo zaangażowany w grę. Wszystkim grupom udało się odnaleźć rozwiązanie zagadek  i „uwolnić” z naszego escape roomu, a w nagrodę uczestnicy otrzymali oceny celujące  z j. angielskiego.   

J.M-W.

Przedszkolacy recytują patriotycznie

W tym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego konkursu „PRZEDSZKOLE MŁODYCH PATRIOTÓW”. Jednym z zadań było zorganizowanie konkursu recytatorskiego o tematyce patriotycznej. Miesiąc luty, w którym gmina Kcynia obchodziła 100. rocznicę Powstania Wielkopolskiego, był dobrą okazją do przeprowadzenia takiego konkursu.
Chętne dzieci z oddziałów przedszkolnych przygotowały wspólnie z rodzicami wybrane wiersze patriotyczne. Zgłosiło się osiemnaście osób. Wiersze były różnorodne. Wśród nich najbardziej znany – „Katechizm polskiego dziecka” Wł. Bełzy.
Występy dzieci oceniały wychowawczynie kl. I-III oraz p. pedagog.
Jury w swej ocenie zwróciło uwagę na znajomość tekstu oraz interpretację wiersza.
Po wysłuchaniu wszystkich uczestników jury wyróżniło sześcioro dzieci:

  • ALEKSANDRA TWORKA (lat 4) za wiersz „Katechizm polskiego dziecka” Wł. Bełzy,
  • ZUZANNĘ MISTRZAK (lat 4) za wiersz „Moja mała ojczyzna” Joanny Białobrzeskiej,
  • OLIWIĘ GEMBARĘ (lat 6) i MARYSIĘ RUBASZEWSKĄ (lat 6)

     za wiersz „Piękna jest nasza ziemia” Czesława Janczarskiego,

  • JUSTYNĘ JEŻ (lat 6) za wiersz „Ziemia rodzinna” Władysława Bełzy
  • KATARZYNĘ BUKSĘ ( lat 6) za wiersz „Symbole” Agaty Dziechciarczyk

Wszystkie dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz książki – kolorowanki, również o tematyce patriotycznej, ufundowane przez radę rodziców. Konkurs był okazją do kształtowania wśród dzieci miłości i poczucia przynależności do naszej ojczyzny.               

GW

Turniej tańca

8 lutego po raz VII w naszej szkole odbył się wyczekiwany przez uczniów klas I-III Turniej Tańca. Jak co roku zainteresowanie tym konkursem wsród dzieci było ogromne, występujący byli profesjonalnie przygotowani koledzy z klas trzymali za ich występy mocno kciuki. I miejsce zdobyła uczennica klasy III- Lidka Hadrych wykonując przepiękny układ taneczny do muzyki, w stylu modern jazz. Serdecznie gratulujemy!!!

tekst, foto MT